ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 第8号

大阪市立聾唖学校教師たちの手話についての考え方

https://doi.org/10.20843/00000131
https://doi.org/10.20843/00000131
bc1c8404-62f5-4d89-b74c-8f40442171d5
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004011210.pdf KJ00004011210.pdf (1.6 MB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-09-04
タイトル
タイトル 大阪市立聾唖学校教師たちの手話についての考え方
タイトル
タイトル How did teachers of Osaka City School for the Deaf think about signs?
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20843/00000131
ID登録タイプ JaLC
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10480238
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P
著者 上野, 益雄

× 上野, 益雄

上野, 益雄

ja-Kana ウエノ, マスオ

Search repository
野呂, 一

× 野呂, 一

野呂, 一

ja-Kana ノロ, ハジメ

Search repository
清野, 茂

× 清野, 茂

清野, 茂

ja-Kana セイノ, シゲル

Search repository
Ueno, Masuo

× Ueno, Masuo

en Ueno, Masuo

Search repository
Noro, Hajime

× Noro, Hajime

en Noro, Hajime

Search repository
Seino, Shigeru

× Seino, Shigeru

en Seino, Shigeru

Search repository
著者所属(日)
値 つくば国際大学
著者所属(日)
値 つくば国際大学中野区役所
著者所属(日)
値 市立名寄短期大学
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Since 1925, from last years of Taisyo to early years of Showa, a movement of pure oral method appeared on the stage of deaf school. An idea of pure oral method is that signs must be prohibited and only speech is encouraged in the education of deaf children. This way of thinking took place more and more popular in Japan. At the same time, signs were strictly banned in every deaf school, because of being an obstacle for acquiring oral language. But teachers of Osaka City school for the Deaf insisted on using sign language. They began to defend against an attack of pure oralists. They organized a group for the study of sign language. Some of them also set up Kurumaza Theater of Drama. Why they defend against rigid pure oralist to use sign language? We concluded that (1) the principle of the Osaka City School was cultivation of religious mind, and teachers thought life of deaf children and communication of deaf people very important. There are many deaf staff in the member of teachers. (2) some of teachers were enthusiastic for Drama Art. In drama, sign language was necessary for its expression. Mr. Matsunaga, one of teachers, mentioned that substance of deaf people's drama is different from hearing people.
書誌情報 研究紀要
en : Bulletin of Tsukuba International University

巻 8, p. 53-74, 発行日 2002-03-25
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 8
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00004011210
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13412208
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 09:58:52.697126
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3