WEKO3
アイテム
英語のプロソディー指導におけるシャドウイングの有効性
https://doi.org/10.20843/00000136
https://doi.org/10.20843/00000136b34d9ca1-4cd3-4506-9620-538bb0ef6987
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-09-04 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 英語のプロソディー指導におけるシャドウイングの有効性 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | The Usefulness of Shadowing on Prosody Teaching of English | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | shadowing | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | prosody | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | rhythm | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | intonation | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | read-aloud | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.20843/00000136 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN10480238 | |||||||||||
ページ属性 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | P | |||||||||||
著者 |
岡田, あずさ
× 岡田, あずさ
× Okada, Azusa
|
|||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||
値 | つくば国際大学 | |||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | This study examines the usefulness of shadowing as a means of prosody teaching. Shadowing is assumed to be effective in language learning, because it demands learners the use of cognitive skills such as, listening, speaking, and retention. It is also assumed that shadowing is useful to learn prosodic features of the language, but there is very little literature examing the effect of shadowing on prosody acquisition by shadowing. After 25 English classes, the learners became more fluent with fewer pauses in a reading aloud task. One of the factors being that they learned to speak smoothly, and some of the data give an initial indication that they have a recognition of English language rhythm and intonation. This study shows that prosody teaching by means of shadowing, previously considered to be difficult to deal with, improves learners' prosody in the target language, and sheds some light on the effectiveness of shadowing on prosody acquisition. | |||||||||||
書誌情報 |
研究紀要 en : Bulletin of Tsukuba International University 巻 8, p. 117-129, 発行日 2002-03-25 |
|||||||||||
表示順 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 13 | |||||||||||
アクセション番号 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | KJ00004011215 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 13412213 |