Item type |
[ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2017-09-04 |
タイトル |
|
|
タイトル |
習熟度別クラス編成とプレイスメントテスト |
タイトル |
|
|
タイトル |
The Role of Placement Tests : for Setting Up the Effective Graded English Classes |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
graded classes |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
G-TELP |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
placement test |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.20843/00000145 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
雑誌書誌ID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10480238 |
ページ属性 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
P |
著者 |
佐藤, 敏子
中川, 武
山名, 豊美
Sato, Toshiko
Nakagawa, Takeshi
Yamana, Toyomi
|
著者所属(日) |
|
|
値 |
つくば国際大学産業情報学科 |
著者所属(日) |
|
|
値 |
つくば国際大学産業情報学科 |
著者所属(日) |
|
|
値 |
つくば国際大学社会福祉学科 |
抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
This paper reports on how G-TELP functions as setting up the graded English classes, focusing on its correlation with Interchange Placement Test. Each of the following sections explains; (1) the prominent need for graded English classes, (2) the major role of the placement test, (3) data collecting (through G-TELP and Interchange Placement Test), and (4) data analyses. The correlation coefficients of these two criteria have only reached to 0.394 (with Interchange, as a pre-test) and 0.122 (post-test). These low figures result in the discrepancy between what the authors expected and the outcome of G-TELP, taking its background and the purpose into account. Further experimental researches will make it clearer on how we accomplish the more effective gradings for developing the overall English skills of learners. |
書誌情報 |
研究紀要
en : Bulletin of Tsukuba International University
巻 9,
p. 11-22,
発行日 2003-03-25
|
表示順 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
6 |
アクセション番号 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
KJ00004011224 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
13412222 |