ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 第10号

ポートフォリオ学習における学習者の変容 : 自律した学習者を目指して

https://doi.org/10.20843/00000161
https://doi.org/10.20843/00000161
7ca882e5-e5c7-4179-8997-ff53186b60dc
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004010857.pdf KJ00004010857.pdf (1.1 MB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-09-04
タイトル
タイトル ポートフォリオ学習における学習者の変容 : 自律した学習者を目指して
タイトル
タイトル Portfolio-Based Language Learning : How Do the Learners Modify Their Attitudes?
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 autonomy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 CALL
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 computer
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 modification
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 portfolio
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20843/00000161
ID登録タイプ JaLC
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10480238
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P
著者 佐藤, 敏子

× 佐藤, 敏子

ja 佐藤, 敏子

ja-Kana サトウ, トシコ

Search repository
山名, 豊美

× 山名, 豊美

ja 山名, 豊美

ja-Kana ヤマナ, トヨミ

Search repository
中川, 武

× 中川, 武

ja 中川, 武

ja-Kana ナカガワ, タケシ

Search repository
Sato, Toshiko

× Sato, Toshiko

en Sato, Toshiko

Search repository
Yamana, Toyomi

× Yamana, Toyomi

en Yamana, Toyomi

Search repository
Nakagawa, Takeshi

× Nakagawa, Takeshi

en Nakagawa, Takeshi

Search repository
著者所属(日)
値 つくば国際大学産業情報学科
著者所属(日)
値 つくば国際大学社会福祉学科
著者所属(日)
値 つくば国際大学産業情報学科
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper discusses how Portfolio and CALL (Computer Assisted Language Learning) will impact on the students' learning process and attitude. In this context, the term "Portfolio" refers to all kinds of resources and works which students undertake throughout the classroom activities (such as note-taking and filling-in worksheets). Research was conducted twice (at the beginning and end of the semester) and their responses towards questionnaire items were carefully analyzed. Comparing their answers between the pre and the post researches, there was a significant difference concerning how they minimize the learning anxiety and push themselves forward to be more successful learners; (Pre) They have a zeal for improving their English ability, BUT they assume; * More or less, Japanese are not good at learning English as non-natives, * Learning English is rather painful and difficult, due to a lack of confidence, * They can't even afford paying attention to the cross-cultural differences. (Post) Learning English is NOT always difficult as; * There are several ways to learn English via CD-ROMs or videos, * They can do whatever they want, without overly depending on teacher's advice, * Learning English is closely connected with some cultural aspects of English speaking countries, and it also reflects their indigenous culture. The combination of Portfolio and CALL helps to promote learners' autonomy and positive awareness, by giving them a freer atmosphere and responsibility as well. This positive effect works a great deal on encouraging the learners to be more independent, and giving them satisfaction as they are highly expected to achieve their own goals.
書誌情報 研究紀要
en : Bulletin of Tsukuba International University

巻 10, p. 31-48, 発行日 2004
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 8
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00004010857
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13412238
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 09:58:32.432071
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3