ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 第11号

リメディアル教育の実践 : ポートフォリオ学習の有効性

https://doi.org/10.20843/00000195
https://doi.org/10.20843/00000195
3219213e-e9cb-44d1-8b16-87a4a591a23f
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004129542.pdf KJ00004129542.pdf (797.5 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-09-04
タイトル
タイトル リメディアル教育の実践 : ポートフォリオ学習の有効性
タイトル
タイトル Remedial Education : The effectiveness of Portfolio-Based Language Learning
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 remedial
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 remediation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 portfolio
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 autonomy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-monitoring
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20843/00000195
ID登録タイプ JaLC
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10480238
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P
著者 佐藤, 敏子

× 佐藤, 敏子

ja 佐藤, 敏子

ja-Kana サトウ, トシコ

Search repository
Sato, Toshiko

× Sato, Toshiko

en Sato, Toshiko

Search repository
著者所属(日)
値 つくば国際大学
著者所属(英)
言語 en
値 Tsukuba International University
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 According to a 2004 study by the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology about 59% of universities and colleges in Japan offered remedial courses in 2002. An issue that leads higher remediation rates is the disjuncture between high schools towards to a flexible compulsory education system and universities or colleges. In earlier discussion I report the trends in postsecondary remedial education in the United States. Briefly the argument is as follows: (1) How do states determine which students need remediation? (2) Why are so many students not prepared for postsecondary education? (3) How do states reduce the amount of remediation that students require when entering postsecondary institutions? (4) Who pays for remediation? In the second discussion the effectiveness of portfolio-based language learning is checked. It is concluded: (1) Portfolio-based language learning with task-based activities is not enough helpful to promote learners' autonomy. (2) Students use self-monitoring technique when making their portfolios. (3) The advantage of using self-monitoring technique is that students gain their learning strategy by using the technique. (4) The writing task, or making portfolios makes learners feel fulfilled. (5) The concept of personal pronouns is crucial for mastering English structures.
書誌情報 研究紀要
en : Bulletin of Tsukuba International University

巻 11, p. 11-23, 発行日 2005-03-25
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 6
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00004129542
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13412272
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 09:58:19.718905
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3