ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 第13号

大学生の英語学力調査 : 学習者はどこでつまずくか

https://doi.org/10.20843/00000230
https://doi.org/10.20843/00000230
3929b118-ee4d-4cb8-bb4a-8590553575bc
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004763109.pdf KJ00004763109.pdf (1.0 MB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-09-04
タイトル
タイトル 大学生の英語学力調査 : 学習者はどこでつまずくか
タイトル
タイトル Research of the University-level Learners' Ability of English : Where Do They Stumble?
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 grammar
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 motivation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 remedial education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 textbook
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the course of study
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20843/00000230
ID登録タイプ JaLC
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10480238
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P
著者 佐藤, 敏子

× 佐藤, 敏子

ja 佐藤, 敏子

ja-Kana サトウ, トシコ

Search repository
中川, 武

× 中川, 武

ja 中川, 武

ja-Kana ナカガワ, タケシ

Search repository
山名, 豊美

× 山名, 豊美

ja 山名, 豊美

ja-Kana ヤマナ, トヨミ

Search repository
Sato, Toshiko

× Sato, Toshiko

en Sato, Toshiko

Search repository
Nakagawa, Takeshi

× Nakagawa, Takeshi

en Nakagawa, Takeshi

Search repository
Yamana, Toyomi

× Yamana, Toyomi

en Yamana, Toyomi

Search repository
著者所属(日)
値 産業情報学科
著者所属(日)
値 産業情報学科
著者所属(日)
値 社会福祉学科
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本論文は大学生レベルの英語学習者がそれまでの学習においてどこでつまずいたかを明らかにするための考察である。調査は被験者を年度開始時のプレイスメントテストによって上位と下位の2レベルに分けることから始まり,中学校検定済教科書を下地に作成した全104項目からなる「並べ替えテスト」を計12回実施しデータを収集,分析した。さらに学習指導要領の分類例に従い,学習者がどの学習項目において習得の不足を示しているかを詳細に分析した。その結果24項目において正答率が50%を割り,学習の初期段階において既につまずきが見られることや,その後の学力格差が拡大している現状が明らかとなった。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study is to find out where the Japanese university-level learners are baffled in their process of learning English. The research plans are ; (1) carrying out a placement test in the beginning of the course, (2) classifying them into the right level of the class (upper or lower), (3) drawing up a 12 set of tests (104 items in total) and collecting the data, and (4) scoring their responses and making an analysis, based on "The Course of Study for Lower Secondary School by MEXT (Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology)". The 104 question items come from the target sentences of a junior high school textbook, which is one of the six textbooks approved by MEXT. They are laid out by the level of difficulty, so that we can illuminate where the testees collapse. These are the grammatical elements which show less than 50% of correctness, and the figure in the parenthesis says the number of the question items ; (1) sentences (8) (2) sentence patterns (5) (3) pronouns (4) (4) verb tenses (1) (5) basic to-infinitives (1) (6) basic gerunds (1) (7) adjectival use of present and past participles (2) (8) others (2). This results concludes that the learners had a tremendous struggle in the earlier stage of their learning process. With having no hope for a restart, their unwillingness of mastering English gets an increase, even misleading them into losing their self-assurance. Our next mission is to set up a tactical curriculum which enables a succeeding of English learning, by assessing a class-size, teaching materials/methods, evaluations and to motivate the learners.
書誌情報 研究紀要
en : Bulletin of Tsukuba International University

巻 13, p. 51-68, 発行日 2007
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 8
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00004763109
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13412307
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 09:58:02.840683
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3