Item type |
[ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2017-09-04 |
タイトル |
|
|
タイトル |
動作対話法の発達障害児への適用例 |
タイトル |
|
|
タイトル |
Dousa-Taiwa Therapy : Application with Developmentally Disabled Children |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Dousa-Taiwa Therapy |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Developmental Disability |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Treatment |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.20843/00000068 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
雑誌書誌ID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10480238 |
ページ属性 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
P |
著者 |
塚越, 昌幸
遠藤, 眞
Tsukagoshi, Masayuki
Endo, Makoto
|
著者所属(日) |
|
|
値 |
つくば国際大学社会福祉学科 |
著者所属(日) |
|
|
値 |
つくば国際大学東京外国語大学 |
抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
This study analized the procedure of Dousa-Taiwa Therapy (D. T. T.) with two developmentally disabled childeren aged four. The aim of this procedure was to establish a relationship between the therapist and child via the medium of physical manipulation. The results demonstrait that D. T. T. influenced their behavior during each of the progressive phases involved. Improved social interaction between the therapist and child resulted in an improvement in daily living skills. The relationship between the therapist and each childeren via the medium of physical manipulation was paralleled in the relationship each child established with others in his immediate environment. |
書誌情報 |
研究紀要
en : Bulletin of Tsukuba International University
巻 4,
p. 195-206,
発行日 1998-03-25
|
表示順 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
15 |
アクセション番号 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
KJ00004011002 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
13412145 |