Item type |
[ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2017-09-04 |
タイトル |
|
|
タイトル |
英語聴解力と文法運用力 |
タイトル |
|
|
タイトル |
Listening Comprehension and Grammatical Competence |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Listening comprehension |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Shadowing |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Grammatical competence |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Listening comprehension ability |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.20843/00000100 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
雑誌書誌ID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10480238 |
ページ属性 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
P |
著者 |
佐藤, 敏子
中村, 典生
Sato, Toshiko
Nakamura, Norio
|
著者所属(日) |
|
|
値 |
つくば国際大学産業情報学科 |
著者所属(日) |
|
|
値 |
岐阜市立女子短期大学英文学科 |
抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
Our concern is to examine what kind of competence contributes to developing listening comprehension ability. In teaching listening comprehension through "shadowing" and in "graded and intensive class", the following results were obtained. (1) Students who get high marks on a grammar test can develop into learners with high listening comprehension ability. (2) Students who get high marks on a listening comprehension test will develop, through instruction, into learners with high grammatical competence. (3) Students with low scores on a grammar test did not do well on a listening comprehension test. These results lead to the conclusion that listening comprehension ability and grammatical competence support each other. |
書誌情報 |
研究紀要
en : Bulletin of Tsukuba International University
巻 6,
p. 55-65,
発行日 2000-03-25
|
表示順 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
8 |
アクセション番号 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
KJ00004011034 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
13412177 |