WEKO3
アイテム
クローズテストと予測文法能力
https://doi.org/10.20843/00000117
https://doi.org/10.20843/0000011732abe175-80e1-4dc0-b428-905ad3f9fdb3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-09-04 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | クローズテストと予測文法能力 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Interaction between the Cloze Test and Expectancy Grammar of Japanese EFL Learners | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | cloze test | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | correlation | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | expectancy grammar | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.20843/00000117 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN10480238 | |||||||||||
ページ属性 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | P | |||||||||||
著者 |
中川, 武
× 中川, 武
× Nakagawa, Takeshi
|
|||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||
値 | つくば国際大学産業情報学科 | |||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | Countless previous studies have suggested a cloze test to be correlated favorably with learners' knowledge of expectancy grammar. Focusing on the Japanese undergraduate-level students, one research experiment is conducted to clarify what the cloze test measures and to estimate how the test score and expectancy grammar skills overlap. The procedure of the survey is as follows; (1) constructing a research plan (three types of tests and questionnaire), (2) collecting the data through the test administrations, (3) computing all the raw score data into statistics, and (4) eliciting some remarks from the figures. The following conclusions are drawn by the results: (1) The cloze test shows a moderate correlation with the listening and the reading test respectively. (2) The cloze test requires the test-takers to utilize their expectancy grammar skills. (3) The cloze test can be used as a valid tool for a placement test. | |||||||||||
書誌情報 |
研究紀要 en : Bulletin of Tsukuba International University 巻 7, p. 79-96, 発行日 2001-03-25 |
|||||||||||
表示順 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 10 | |||||||||||
アクセション番号 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | KJ00004011196 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 13412194 |