WEKO3
アイテム
1歳6ヶ月児健康診査におけるコミュニケーション行動の遅れに関する項目分析
https://doi.org/10.20843/00000146
https://doi.org/10.20843/00000146ee88c6a5-83f3-4dd1-b8da-8a5c5b198529
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-09-04 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 1歳6ヶ月児健康診査におけるコミュニケーション行動の遅れに関する項目分析 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Analytic Approach to Checklists for Communicative Delay at 18 months | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | screening test | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | communicative checklists | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | language delay | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | individual differences | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.20843/00000146 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN10480238 | |||||||||||
ページ属性 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | P | |||||||||||
著者 |
山根, 律子
× 山根, 律子
× Yamane, Ritsuko
|
|||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||
値 | つくば国際大学社会福祉学科 | |||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | A developmental screening test that includes 7 communicative items was administered at the age of 18 months and ones who showed delay in more than one of the 7 items were singled out. 114 children out of 1006 children did not pass at least one of the 7 communicative items. 40% of them showed delay in only "expressive vocabulary" and many of the others showed delay in "pointing using a picture book" or "following easy linguistic instructions." The combinations of the items that showed delay were analyzed. The results showed that at 18 months the use of pointing does not always appear before expressive vocabulary is acquired. From the results, it was suggested that there was individual differences in the process of early language acquisition. | |||||||||||
書誌情報 |
研究紀要 en : Bulletin of Tsukuba International University 巻 9, p. 23-32, 発行日 2003-03-25 |
|||||||||||
表示順 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 7 | |||||||||||
アクセション番号 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | KJ00004011225 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 13412223 |