WEKO3
アイテム
小学校中学年児童を対象にした障害理解教育の実践 : 「できる」シミュレーションの効果
https://doi.org/10.20843/00000149
https://doi.org/10.20843/00000149a669e80f-c5d2-47b6-aada-351480dbd66f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-09-04 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 小学校中学年児童を対象にした障害理解教育の実践 : 「できる」シミュレーションの効果 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Practice for Understanding Handicaps toward Elementary-School-Level Students : Effect of 'Can-Do' Simulation | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Understanding handicaps | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Elementary-School-Level (third-grade) students | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 'Can-Do' simulation | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.20843/00000149 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN10480238 | |||||||||||
ページ属性 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | P | |||||||||||
著者 |
山本, 哲也
× 山本, 哲也
× Yamamoto, Tetsuya
|
|||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||
値 | つくば国際大学社会福祉学科 | |||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | This study deals with a service of experimental research for understanding handicaps, targeting 34 Elementary-School-Level (third-grade) students. Not a sufficient number of studies have been done in this field before. This program consists of the two segments. The first of which relates to a set of paintings of daily life scene. Students are asked to see these pictures and make a judgement on them. The second module is 'Can-Do' (what the visually-challenged people can do) simulation. For instance, students can identify the objects by touching (not 'seeing') them through this simulation. As a results of this experiment, there was a positive effect on 'Can-Do' simulation. Using some pictures also helped the students to develop their understandings handicaps. These findings prove that the program of this study is quite effective as an introduction for better understanding handicaps. | |||||||||||
書誌情報 |
研究紀要 en : Bulletin of Tsukuba International University 巻 9, p. 61-81, 発行日 2003-03-25 |
|||||||||||
表示順 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 10 | |||||||||||
アクセション番号 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | KJ00004011228 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 13412226 |