ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 第9号

小学校中学年児童を対象にした障害理解教育の実践 : 「できる」シミュレーションの効果

https://doi.org/10.20843/00000149
https://doi.org/10.20843/00000149
a669e80f-c5d2-47b6-aada-351480dbd66f
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004011228.pdf KJ00004011228.pdf (1.4 MB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-09-04
タイトル
タイトル 小学校中学年児童を対象にした障害理解教育の実践 : 「できる」シミュレーションの効果
タイトル
タイトル Practice for Understanding Handicaps toward Elementary-School-Level Students : Effect of 'Can-Do' Simulation
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Understanding handicaps
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Elementary-School-Level (third-grade) students
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 'Can-Do' simulation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20843/00000149
ID登録タイプ JaLC
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10480238
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P
著者 山本, 哲也

× 山本, 哲也

ja 山本, 哲也

ja-Kana ヤマモト, テツヤ

Search repository
Yamamoto, Tetsuya

× Yamamoto, Tetsuya

en Yamamoto, Tetsuya

Search repository
著者所属(日)
値 つくば国際大学社会福祉学科
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This study deals with a service of experimental research for understanding handicaps, targeting 34 Elementary-School-Level (third-grade) students. Not a sufficient number of studies have been done in this field before. This program consists of the two segments. The first of which relates to a set of paintings of daily life scene. Students are asked to see these pictures and make a judgement on them. The second module is 'Can-Do' (what the visually-challenged people can do) simulation. For instance, students can identify the objects by touching (not 'seeing') them through this simulation. As a results of this experiment, there was a positive effect on 'Can-Do' simulation. Using some pictures also helped the students to develop their understandings handicaps. These findings prove that the program of this study is quite effective as an introduction for better understanding handicaps.
書誌情報 研究紀要
en : Bulletin of Tsukuba International University

巻 9, p. 61-81, 発行日 2003-03-25
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 10
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00004011228
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13412226
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 09:58:48.448601
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3