ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 第1号

地理教育における異文化理解

https://doi.org/10.20843/00000010
https://doi.org/10.20843/00000010
2ccde5d8-5f1c-4a42-a578-9608800e6e8f
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004010944.pdf KJ00004010944.pdf (1.5 MB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-09-04
タイトル
タイトル 地理教育における異文化理解
タイトル
タイトル Cross-Cultural Understanding in Geography Education
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 geography education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 cross-cultural understanding
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 mode of life
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 multiculturalism
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 geographical approach
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20843/00000010
ID登録タイプ JaLC
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10480238
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P
著者 篠原, 昭雄

× 篠原, 昭雄

ja 篠原, 昭雄

ja-Kana シノハラ, アキオ

Search repository
川崎, 誠司

× 川崎, 誠司

川崎, 誠司

ja-Kana カワサキ, セイジ

Search repository
Shinohara, Akio

× Shinohara, Akio

en Shinohara, Akio

Search repository
Kawasaki, Seiji

× Kawasaki, Seiji

en Kawasaki, Seiji

Search repository
著者所属(日)
値 つくば国際大学産業情報学科
著者所属(日)
値 つくば国際大学筑波大学大学院博士課程教育学研究科
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The aims of this study are (a) analyzing History-Social Science Curriculum, which includes geographical content and aims at promoting cross-cultural understanding, to make clear the way of it in geography education, and (b) making clear the relation between geographic way of thinking and cross-cultural understanding. The contents of this paper are as follows; I. Introduction II. Geographical Approach to Promote Cross-cultural Understanding: Analyzing History-Social Science Curriculum in the U. S. 1. Cultures in Geography Education 2. Elements of Cross-cultural Understanding in Geography Education 3. Geographical Approach for Cross-cultural Understanding in "History-Social Science" III. Cross-cultural Understanding from the Perspective of Geography. 1. Cross-cultural Understanding and Its Basic Elements 2. Perspectives of Cross-cultural Understanding in Geographic Way of Thinking 3. Ways of Geography Education to Promote Cross-cultural Understanding IV. Conclusion History-Social Science Curriculum is designed to include geographical content into history education; this way of study can get rid of the mind which views cultures from the standpoint of developmental extent, and can help students understand cultures relatively. And it was made clear that this way of study can correct the tendency to understand cultures stereotypically. And, six viewpoints of geography education are mentioned which are expected to promote cross-cultural understanding. For instance, many-sided inquiry into cultural phenomena is connected with flexible ways of consideration, and synthetic study on the status and changes of a cultural phenomenon stimulates the understanding of originality or value of the culture. It is important to view one's own culture from foreign perspectives, and a global and structural way of viewing is also important, Approaches of geography education or common features between cultures and their backgrounds, and the methods of humanistic geography should be incorporated into general geography education.
書誌情報 研究紀要
en : Bulletin of Tsukuba International University

巻 1, p. 69-87, 発行日 1995-03-20
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 10
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00004010944
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13412087
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:00:12.222194
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3