WEKO3
アイテム
リーディングの指導(2) : 読解過程を重視した指導
https://doi.org/10.20843/00000027
https://doi.org/10.20843/00000027e44fd713-08e6-4388-a355-b5d57acd62c9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-09-04 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | リーディングの指導(2) : 読解過程を重視した指導 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Teaching Reading Skills (2) : Lessons Focusing on Reading Process | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Reading Process | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Reading Comprehension | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.20843/00000027 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN10480238 | |||||||||||
ページ属性 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | P | |||||||||||
著者 |
佐藤, 敏子
× 佐藤, 敏子
× Sato, Toshiko
|
|||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||
値 | つくば国際大学産業情報学科 | |||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to examine which activities are necessary for reading comprehension. The procedure for this study is as follows: (1) I conducted experiment in reading comprehension on sixty-five students. (2) I classified my lesson procedure into four activities; (a) practice of oral reading at a normal speed (b) silent reading through the text (c) listening to the instructor's model reading in order to have a good grasp of the text (d) asking and answering questions on the text in English (3) I explored the students' own assessment of success strategies in reading. (4) I analyzed the results of the experiment and exploration. The results of the consideration led to the following conclusions: (1) Practice of oral reading at a normal speed is an effective one for oral reading. (2) Practice of oral reading at a normal speed is necessary for fast reading comprehension. (3) Asking and answering questions in English is the most important activity for reading comprehension. | |||||||||||
書誌情報 |
研究紀要 en : Bulletin of Tsukuba International University 巻 2, p. 101-111, 発行日 1996-03-25 |
|||||||||||
表示順 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 12 | |||||||||||
アクセション番号 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | KJ00004010961 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 13412104 |