ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 第4号

統合保育における保育効果の実践的アセスメント

https://doi.org/10.20843/00000067
https://doi.org/10.20843/00000067
fed30b0f-6218-4e59-983e-db2f2bd302b0
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004011001.pdf KJ00004011001.pdf (1.6 MB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-09-04
タイトル
タイトル 統合保育における保育効果の実践的アセスメント
タイトル
タイトル Current Issues in the Practical Assessments for the Effects of Integrated Care and Education of Children with Handicaps
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 practical assessment for integration
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 integreted care and education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 preschool children with handicaps
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20843/00000067
ID登録タイプ JaLC
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10480238
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P
著者 加藤, 哲文

× 加藤, 哲文

ja 加藤, 哲文

ja-Kana カトウ, テツブミ

Search repository
桐原, 宏行

× 桐原, 宏行

桐原, 宏行

ja-Kana キリハラ, ヒロユキ

Search repository
Katoh, Tetsubumi

× Katoh, Tetsubumi

en Katoh, Tetsubumi

Search repository
Kirihara, Hiroyuki

× Kirihara, Hiroyuki

en Kirihara, Hiroyuki

Search repository
著者所属(日)
値 つくば国際大学社会福祉学科
著者所属(日)
値 つくば国際大学社会福祉学科
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This article reviews about the assessment methods to evaluate the effects of the practice of care and education of preschool children with handicaps in the integrated settings. A multi-dimensional rating scale as a lot of researchers also point out to assess the effect of the child care and education in each factor is needed. In this review, the focus is especially appropriated to an interactive factor of the child and his environment in those factors. That is, the assessment methods of four following viewpoints is discussed. (1) Assessment methods concerning function of child behaviors. (2) Assessment methods concerning ecology of child and his family life. (3) Assessment methods concerning prompt and help method of child care and education. (4) Methods of assessing children careing and teaching behaviors of nurses and teachers. It is thought that these assessment methods gives profitable information when takes care and education of the children with handicaps. It will be necessary to develop the assessment method concerning factors of children with nonhandicaps and nurses and teachers' factors, and supporting systems for handicaps besides the assessment methods of the above-mentioned in the future. In addition, it is necessary to develop the assessment system which makes to integration to assess these easily in a short time on the site of the child care and education.
書誌情報 研究紀要
en : Bulletin of Tsukuba International University

巻 4, p. 165-194, 発行日 1998-03-25
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 14
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00004011001
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13412144
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 09:59:36.848021
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3