WEKO3
アイテム
ポートフォリオ学習の試み : 実践報告(1)
https://doi.org/10.20843/00000197
https://doi.org/10.20843/00000197d8870b8e-a573-40b4-922f-3f2d5e2b6a0d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-09-04 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | ポートフォリオ学習の試み : 実践報告(1) | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Portfolio-Based Learning : The End of the Term Report (1) | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | autonomy | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | graded classes | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | placement test | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | portfolio | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.20843/00000197 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN10480238 | |||||||||||
ページ属性 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | P | |||||||||||
著者 |
中川, 武
× 中川, 武
× Nakagawa, Takeshi
|
|||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||
値 | つくば国際大学 | |||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
値 | Tsukuba International University | |||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | This paper reports how the learners adjust themselves to the Portfolio-based learning, by examining their performance in class and reaction to the questionnaire conducted at the end of the semester. The questionnaire consists of 7 items; 1. Overall impression, 2. Self evaluation 3. Use of CD-ROM and PC in class 4. Portfolio-based learning, 5. Pace, 6. Teacher's instruction, and 7. Comments and remarks. The outcome confirms that the majority of the learners was satisfied with what they have done in class, and also took the Portfolio-based activities as a preferable way of language learning. The idea of using CD-ROM and PC was supported as well. Yet some still had difficulty to catch up the pace as they had too much to accomplish. Further discussions are necessary to select valid materials and make it clear on what should be emphasized on the Portfolio-based learning. | |||||||||||
書誌情報 |
研究紀要 en : Bulletin of Tsukuba International University 巻 11, p. 37-45, 発行日 2005-03-25 |
|||||||||||
表示順 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 8 | |||||||||||
アクセション番号 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | KJ00004129544 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 13412274 |