ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 第8号

文法運用力とその効果的な指導法

https://doi.org/10.20843/00000128
https://doi.org/10.20843/00000128
cfa0db74-f666-48fa-9e2a-4c9000868960
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004011207.pdf KJ00004011207.pdf (1.2 MB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-09-04
タイトル
タイトル 文法運用力とその効果的な指導法
タイトル
タイトル Enhancing the Learners' Grammatical Competence through Processing Instruction
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 aural-oral activity
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 grammar instruction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 grammatical competence
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 input-oriented approach
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 tense
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20843/00000128
ID登録タイプ JaLC
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10480238
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P
著者 佐藤, 敏子

× 佐藤, 敏子

ja 佐藤, 敏子

ja-Kana サトウ, トシコ

Search repository
山名, 豊美

× 山名, 豊美

ja 山名, 豊美

ja-Kana ヤマナ, トヨミ

Search repository
中川, 武

× 中川, 武

ja 中川, 武

ja-Kana ナカガワ, タケシ

Search repository
岡田, あずさ

× 岡田, あずさ

ja 岡田, あずさ

ja-Kana オカダ, アズサ

Search repository
Sato, Toshiko

× Sato, Toshiko

en Sato, Toshiko

Search repository
Yamana, Toyomi

× Yamana, Toyomi

en Yamana, Toyomi

Search repository
Nakagawa, Takeshi

× Nakagawa, Takeshi

en Nakagawa, Takeshi

Search repository
Okada, Azusa

× Okada, Azusa

en Okada, Azusa

Search repository
著者所属(日)
値 つくば国際大学産業情報学科
著者所属(日)
値 つくば国際大学社会福祉学科
著者所属(日)
値 つくば国際大学産業情報学科
著者所属(日)
値 つくば国際大学
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study is to examine if aural-oral activity through Processing Instruction is effective for the Japanese university-level learners of English. The whole research plans are as follows; (1) allocating each examinee into the appropriate class by a pre-test result, (2) setting up the curriculum and going on Processing Instruction, (3) conducting a post-test and comparing its outcome to the one of a pre-test, (4) analyzing the data statistically, and (5) finding out which grammatical items they have acquired and which ones they have not. The results of the experiment led to the following conclusions: (1) There is a statistical significance between the experimental and control group. (2) The oral activity through Processing Instruction (i. e. an input-oriented approach to grammar instruction) is effective for activating the learners' grammatical competence of English.
書誌情報 研究紀要
en : Bulletin of Tsukuba International University

巻 8, p. 1-21, 発行日 2002-03-25
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 5
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00004011207
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13412205
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 09:58:49.990697
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3