WEKO3
アイテム
グローバル経営戦略とグローバル情報技術 : わが国製造業に対するアンケート調査を中心として
https://doi.org/10.20843/00000020
https://doi.org/10.20843/00000020b97da6aa-c286-45df-8980-9e872ac2a27d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
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公開日 | 2017-09-04 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | グローバル経営戦略とグローバル情報技術 : わが国製造業に対するアンケート調査を中心として | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Global Corporate Strategy and Global Information Technology : In Relation to the Questionnaire to Japanese Manufacturing Companies | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Globalization | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Information Technology | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Global Corporate Strategy | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | International Communication Lines | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Global Information Systems | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.20843/00000020 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN10480238 | |||||||||||
ページ属性 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | P | |||||||||||
著者 |
田中, 二郎
× 田中, 二郎
× Tanaka, Jiro
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著者所属(日) | ||||||||||||
値 | つくば国際大学産業情報学科 | |||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | With the globalization of Japanese companies, the information technology to support global business is becoming critical issues. In this paper, we analyze the relation between the global corporate strategy and the global information technology in Japanese manufacturing companies based on the answers of 169 companies which filled out our questionnaire. In this analysis, the companies were classified four groups in accordance with their international communication lines and their levels of sophistication. We reveal the following points with this research. First, Japanese manufacturing companies are adopting different global corporate strategies under the different global information systems. Second, the building of global information systems has some differences according to type of industry, scale of company, growth stages of globalization, and size of foreign operation. | |||||||||||
書誌情報 |
研究紀要 en : Bulletin of Tsukuba International University 巻 2, p. 1-18, 発行日 1996-03-25 |
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表示順 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 5 | |||||||||||
アクセション番号 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | KJ00004010954 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 13412097 |