Item type |
[ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2017-09-04 |
タイトル |
|
|
タイトル |
Listening Comprehensionの伸長を目指した授業形態と教材の検討 |
タイトル |
|
|
タイトル |
A Study Focusing on the Method for Improving Listening Comprehension and the Teaching Materials for that Purpose |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Listening Comprehension |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Aural Perception |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.20843/00000026 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
雑誌書誌ID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10480238 |
ページ属性 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
P |
著者 |
佐藤, 猛郎
松田, 治
佐藤, 敏子
岩田, 保
石垣, 明子
加藤, 百合
中村, 典生
Sato, Takero
Matsuda, Osamu
Sato, Toshiko
Iwata, Tamotsu
Ishigaki, Akiko
Kato, Yuri
Nakamura, Norio
|
著者所属(日) |
|
|
値 |
つくば国際大学産業情報学科 |
著者所属(日) |
|
|
値 |
つくば国際大学社会福祉学科 |
著者所属(日) |
|
|
値 |
つくば国際大学産業情報学科 |
著者所属(日) |
|
|
値 |
つくば国際大学社会福祉学科 |
著者所属(日) |
|
|
値 |
つくば国際大学産業情報学科 |
著者所属(日) |
|
|
値 |
つくば国際大学社会福祉学科 |
著者所属(日) |
|
|
値 |
つくば国際大学産業情報学科 |
抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
The purpose of this study is to examine which activities and teaching materials are necessary for improving listening comprehension. We conducted experiments in listening comprehension on 183 students. The procedure for this study is as follows: (1) We gave a pre-test. (2) We classified the students into four groups according to their different activities; (a) both oral speed reading and minimal pair practice (b) oral speed reading only (c) minimal pair practice only (d) without oral speed reading nor minimal pair practice (3) We gave a post-test. (4) We analyzed the results of the experiments. The results of the experiments led to the following conclusion: (1) Oral speed reading is effective for improving listening comprehension. (2) Oral speed reading is not effective for improving the skill in distinguishing phonemes. (3) Minimal pair practice is effective for improving listening comprehension. (4) Minimal pair practice is effective for improving the skill in distinguishing phonemes. |
書誌情報 |
研究紀要
en : Bulletin of Tsukuba International University
巻 2,
p. 85-99,
発行日 1996-03-25
|
表示順 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
11 |
アクセション番号 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
KJ00004010960 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
13412103 |