ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 第2号

Listening Comprehensionの伸長を目指した授業形態と教材の検討

https://doi.org/10.20843/00000026
https://doi.org/10.20843/00000026
fab26118-ae93-47ef-b356-2b682fe1fa38
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004010960.pdf KJ00004010960.pdf (737.3 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-09-04
タイトル
タイトル Listening Comprehensionの伸長を目指した授業形態と教材の検討
タイトル
タイトル A Study Focusing on the Method for Improving Listening Comprehension and the Teaching Materials for that Purpose
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Listening Comprehension
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Aural Perception
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20843/00000026
ID登録タイプ JaLC
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10480238
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P
著者 佐藤, 猛郎

× 佐藤, 猛郎

ja 佐藤, 猛郎

ja-Kana サトウ, タケロウ

Search repository
松田, 治

× 松田, 治

ja 松田, 治

ja-Kana マツダ, オサム

Search repository
佐藤, 敏子

× 佐藤, 敏子

ja 佐藤, 敏子

ja-Kana サトウ, トシコ

Search repository
岩田, 保

× 岩田, 保

ja 岩田, 保

ja-Kana イワタ, タモツ

Search repository
石垣, 明子

× 石垣, 明子

ja 石垣, 明子

ja-Kana イシガキ, アキコ

Search repository
加藤, 百合

× 加藤, 百合

ja 加藤, 百合

ja-Kana カトウ, ユリ

Search repository
中村, 典生

× 中村, 典生

ja 中村, 典生

ja-Kana ナカムラ, ノリオ

Search repository
Sato, Takero

× Sato, Takero

en Sato, Takero

Search repository
Matsuda, Osamu

× Matsuda, Osamu

en Matsuda, Osamu

Search repository
Sato, Toshiko

× Sato, Toshiko

en Sato, Toshiko

Search repository
Iwata, Tamotsu

× Iwata, Tamotsu

en Iwata, Tamotsu

Search repository
Ishigaki, Akiko

× Ishigaki, Akiko

en Ishigaki, Akiko

Search repository
Kato, Yuri

× Kato, Yuri

en Kato, Yuri

Search repository
Nakamura, Norio

× Nakamura, Norio

en Nakamura, Norio

Search repository
著者所属(日)
値 つくば国際大学産業情報学科
著者所属(日)
値 つくば国際大学社会福祉学科
著者所属(日)
値 つくば国際大学産業情報学科
著者所属(日)
値 つくば国際大学社会福祉学科
著者所属(日)
値 つくば国際大学産業情報学科
著者所属(日)
値 つくば国際大学社会福祉学科
著者所属(日)
値 つくば国際大学産業情報学科
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study is to examine which activities and teaching materials are necessary for improving listening comprehension. We conducted experiments in listening comprehension on 183 students. The procedure for this study is as follows: (1) We gave a pre-test. (2) We classified the students into four groups according to their different activities; (a) both oral speed reading and minimal pair practice (b) oral speed reading only (c) minimal pair practice only (d) without oral speed reading nor minimal pair practice (3) We gave a post-test. (4) We analyzed the results of the experiments. The results of the experiments led to the following conclusion: (1) Oral speed reading is effective for improving listening comprehension. (2) Oral speed reading is not effective for improving the skill in distinguishing phonemes. (3) Minimal pair practice is effective for improving listening comprehension. (4) Minimal pair practice is effective for improving the skill in distinguishing phonemes.
書誌情報 研究紀要
en : Bulletin of Tsukuba International University

巻 2, p. 85-99, 発行日 1996-03-25
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 11
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00004010960
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13412103
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:00:02.445237
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3