ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 第4号

Shadowingの効果と学習者の意識

https://doi.org/10.20843/00000061
https://doi.org/10.20843/00000061
a0f1a1e5-f144-4429-8e0a-308fa58fb446
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004010995.pdf KJ00004010995.pdf (619.1 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-09-04
タイトル
タイトル Shadowingの効果と学習者の意識
タイトル
タイトル The Effects of Shadowing and the Students' Feedback
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Shadowing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Listening Comprehension
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Reduced Form
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Reduction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 JACET Listening Comprehension Test
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20843/00000061
ID登録タイプ JaLC
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10480238
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P
著者 佐藤, 敏子

× 佐藤, 敏子

ja 佐藤, 敏子

ja-Kana サトウ, トシコ

Search repository
中村, 典生

× 中村, 典生

ja 中村, 典生

ja-Kana ナカムラ, ノリオ

Search repository
Sato, Toshiko

× Sato, Toshiko

en Sato, Toshiko

Search repository
Nakamura, Norio

× Nakamura, Norio

en Nakamura, Norio

Search repository
著者所属(日)
値 つくば国際大学産業情報学科
著者所属(日)
値 つくば国際大学産業情報学科
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Our concern is to examine the efficiency of shadowing-oriented teaching approach and analyze the learners' feedback. The procedure for this paper is as follows: (1) We conducted a teaching experiment to find the most effective method of developing listening comprehension ability; the students of control group took lessons focusing on task-based activities, and the others of experimental group took ones focusing on the shadowing-oriented method. (2) JACET Listening Comprehension Test Basic Form A was given in April as the pretest and Basic Form B was in December as the posttest. (3) The results and the learners' feedback were analyzed. The following results were obtained: (1) The shadowing-oriented teaching approach was effective for slow learners to develop their listening comprehension ability. (2) It seemed to the students that the practice of reduction was effective to develop their listening skill. (3) It seemed to them that the shadowing method was effective to obtain the rhythm and intonation of English. (4) It did not seem to them that the shadowing method was the most effective for developing their listening comprehension ability.
書誌情報 研究紀要
en : Bulletin of Tsukuba International University

巻 4, p. 47-57, 発行日 1998-03-25
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 8
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00004010995
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13412138
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 09:59:30.283065
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3